Ofertă de studiu Sesiunea admitere Septembrie 2024


Facultatea de Istorie, Litere și Științe ale Educației
Specializare Subvenționat cu bursă Subvenționat fără bursă
Literatură şi cultură românească în context european 0 1
Durată studii

4 semestre


Scurtă prezentare a programului

Programul de Masterat Literatură și cultură românească în context european oferă absolvenților următoarele competențe profesionale: 1. Comunicarea eficientă, scrisă şi orală; 2. Descrierea complexă a domeniului literaturii române; utilizarea adecvată a aparatului conceptual al ştiinţelor umaniste pentru investigarea interdisciplinară a faptelor culturale complexe; 3. Interpretarea complexă, diacronică şi sincronică, a metodelor de studiu privind literatura română; utilizarea adecvată a aparatului metodologic al ştiinţelor umaniste pentru investigarea interdisciplinară a faptelor culturale complexe; 4. Definirea complexă a fenomenului literar şi cultural românesc în contextul istoric, social, filosofic al epocii; 5. Conceperea şi prezentarea unor modele de studiu a literaturii şi culturii române; 6. Alcătuirea şi derularea unor proiecte şi programe de cercetare avansată. Acestora li se asociază competenţe transversale:1. Colectarea, gestionarea şi dirijarea informaţiilor specifice rezolvării sarcinilor complexe în context (conceperea, receptarea, transmiterea, prelucrarea, stocarea informaţiilor în documente de profil), în condiţiile cunoaşterii la nivel avansat a literaturii române în diacronie şi sincronie; 2. Coordonarea tehnicilor de muncă eficientă în echipă multidisciplinară, corespunzatoare diverselor paliere ierahice; 3. Autoevaluarea obiectivă a nevoii de formare profesională continuă şi alegerea raţională a modalităţilor acestei formări, în scopul inserţiei şi adaptabilităţii la cerinţele pieţei muncii. Misiunea programului de studiu Literatură şi cultură românească în context european este reprezentată de dobândirea de cunoștințe și competențe multiple, vizate de chiar obiectivele programului: cunoaşterea aprofundată a ariei de specializare şi, în cadrul acesteia, a dezvoltărilor teoretice, metodologice şi practice specifice programului, utilizarea adecvată a limbajului specific în comunicarea cu medii profesionale diferite; utilizarea cunoştinţelor de specialitate pentru explicarea şi interpretarea unor situaţii noi, în contexte mai largi asociate domeniului; utilizarea integrată a aparatului conceptual şi metodologic, în condiţii de informare incompletă, pentru a rezolva probleme teoretice şi practice noi; utilizarea nuanţată şi pertinentă de criterii şi metode de evaluare, pentru a formula judecăţi de valoare şi a fundamenta decizii constructive; interpretarea integrată în contexte variate, naţionale şi europene, a literaturii române, cu explicarea în context multidisciplinar a unor fenomene culturale complexe; formularea şi motivarea, în cadrul unor proiecte profesionale, a unui punct de vedere personal în relaţie cu fenomenele şi textele literare şi culturale; elaborarea unui proiect de cercetare asupra operei unui scriitor/ unei epoci literare/unei şcoli literare/ unui grup de texte înrudite tematic sau ideologic, folosind adecvat conceptele şi metodele ştiinţei literaturii şi comparatisticii; executarea unor sarcini profesionale complexe, în condiții de autonomie și de independență profesională; autocontrolul procesului de învățare, diagnoza nevoilor de formare, analiza reflexivă a propriei activități profesionale.


Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Referent Literar – 264304; Interpret relații diplomatice- 264303; Asistent de cercetare în filologie – 264315 Cod calificare conform ESCO (European Skills/Competences, Qualifications and Occuptions) https://ec.europa.eu/esco/portal/occupation – ISCO-08 code 264 – http://data.europa.eu/esco/isco/C2641 Authors and related writers; http://data.europa.eu/esco/isco/C2643 Translators, interpreters and other linguists / Acces în ciclul de doctorat (Filologie)


Principalele discipline studiate

Printre disciplinele studiate se numără și: Literatură comparată. Proza secolului XX, Critică literară. Textul critic – principii, metode, Identitate culturală şi discurs literar, Curente şi orientări culturale şi literare româneşti în context european, Atitudini culturale interbelice româneşti în context european, Modele comunicaţionale. Tehnici şi strategii argumentative şi retorice, Teoria imaginarului, Literatura exilului românesc, Cultură tradiţională românească din perspectiva globalizării, Poezia secolului XX. Teorie literară şi comparatism, Mituri europene în prelucrări literare şi interpretări eseistice ș.a. Studiile se desfășoară pe o perioadă de 2 ani (4 semestre, 14 săptămâni / semestru), învățământ de zi, cu acumularea unui număr de 120 de credite. Finalizarea constă în susținerea unei disertații și permite accesul la ciclul de doctorat în domeniul Filologie.


Aspecte privind practica profesională

Masteranzii dobândesc cunoștințe și competențe multiple, vizate de chiar obiectivele programului: cunoaşterea aprofundată a ariei de specializare şi, în cadrul acesteia, a dezvoltărilor teoretice, metodologice şi practice specifice programului; utilizarea adecvată a limbajului specific în comunicarea cu medii profesionale diferite; utilizarea cunoştinţelor de specialitate pentru explicarea şi interpretarea unor situaţii noi, în contexte mai largi asociate domeniului; utilizarea integrată a aparatului conceptual şi metodologic, în condiţii de informare incompletă, pentru a rezolva probleme teoretice şi practice noi; utilizarea nuanţată şi pertinentă de criterii şi metode de evaluare, pentru a formula judecăţi de valoare şi a fundamenta decizii constructive; interpretarea integrată în contexte variate, naţionale şi europene, a literaturii române, cu explicarea în context multidisciplinar a unor fenomene culturale complexe; formularea şi motivarea, în cadrul unor proiecte profesionale, a unui punct de vedere personal în relaţie cu fenomenele şi textele literare şi culturale; elaborarea unui proiect de cercetare asupra operei unui scriitor/ unei epoci literare/unei şcoli literare/ unui grup de texte înrudite tematic sau ideologic, folosind adecvat conceptele şi metodele ştiinţei literaturii şi comparatisticii; executarea unor sarcini profesionale complexe, în condiții de autonomie și de independență profesională; autocontrolul procesului de învățare, diagnoza nevoilor de formare, analiza reflexivă a propriei activități profesionale.


Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Universitatea organizează examenele de finalizare a studiilor universitare de masterat (disertaţie) şi eliberează diplomele de master corespunzătoare acestora pentru specializările aprobate de Ministerul Educaţiei şi pentru specializările acreditate de ARACIS, potrivit legii. Masteranzii absolvenți ai acestui program sunt informați asupra faptului că Universitatea organizează Școala Doctorală din domeniul Filologie și eliberează diplomele de doctor în domeniile de specializare pentru care are calitatea de I.O.S.U.D. Diploma de doctor se eliberează cu condiţia validării de către Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, prin ordin al ministrului educaţiei.


Oportunități de angajare pe piața muncii

Misiunea fundamentală a programului este aceea de a le oferi absolvenților un pachet complex de cunoștințe, competențe și aptitudini, precum și suportul vocațional care să le permită absorbția rapidă pe piața muncii, ca specialiști: profesor în învăţământul gimnazial și liceal (condiţionat de modulul psiho-pedagogic), documentarist, traducător, interpret, consilier învăţământ, referent literar în redacții, edituri și biblioteci, referent difuzare carte, consilier cultural, consilier instituţii publice, corespondent presă ș.a.


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Limbă, literatură şi cultură engleză în context european 0 0
Identităţi regionale în Europa central - răsăriteană 0 1
Durată studii

4 semestre


Scurtă prezentare a programului

Programul de studiu este un masterat de cercetare care se adresează absolvenților ciclului de licență care vor să aprofundeze studiile în domeniul Istoriei. Se dorește asigurarea unei pregătiri eficiente și pragmatice a masteranzilor, care să permită integrarea lor ulterioară din punct de vedere profesional, punându-se accent pe asimilarea elementelor cercetării științifice, atât prin obiective generale (cunoașterea aprofundată a unor domenii ale istoriei; capacitate de comunicare interpersonală și publică de nivel superior; o exprimare în scris și oral eficientă și corectă ș.a.), cât și prin obiective specifice (capacitatea de interpretare critică a surselor și a scrierilor istoriografice; abilitatea de construire a unui discurs istoriografic coerent, prin utilizarea corectă a surselor, încadrarea evenimentelor în contextul istoric și propunerea unor interpretări noi, deschise spre dialogul cu alte științe socio-umane, care să aducă un progres al cunoașterii; însușirea normelor privind metodologia și etica cercetării ș.a.).


Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Istoric (COR 263302), politolog (COR 263304); istoriograf (COR 263303).


Principalele discipline studiate

Identități regionale în Evul Mediu; Identitate regională – identitate națională în Transilvania iluministă; Paleografie româno-chirilică; Diversitate confesională şi modernizare socială în Europa modernă timpurie; Transilvania și arta Europei Centrale; Proiecte de reformă federalistă în Imperiul Austro-Ungar; Naționalismul în Europa Central-Răsăriteană (secolul XX); Minorități etnice în Transilvania; Identități nonreligioase.


Aspecte privind practica profesională

Practica de specialitate deține un rol important, aceasta fiind menită să prevină ca studenții să nu acumuleze doar cunoștințe privind dimensiunile teoretice ale domeniului, iar în momentul intrării în sfera profesională să întâmpine greutăți în aplicarea acestora în practică. Astfel, în Planul de învățământ elaborat, practica de specialitate reprezintă unul dintre constituenții săi principali. Aceasta poate fi efectuată atât în țară (Direcția Județeană pentru Cultură și Patrimoniu Național Alba, Muzeul Național al Unirii din Alba Iulia; SC Gigapixel Art SRL Cugir), cât și în străinătate, la universitățile partenere din Germania, Polonia, Malta, Italia, prin intermediul programelor Erasmus+.


Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Absolvenții pot continua studiile la Școala Doctorală de Istorie, din cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, acolo unde pot alege o temă de cercetare pe următoarele direcții: Istorie modernă, Istorie contemporană, Istoria culturii și Antropologie istorică.


Oportunități de angajare pe piața muncii

Absolvenții își pot desfășura activitatea în instituțiile muzeale, arhivistice, de cercetare (muzee, arhive, institute de cercetare, etc.), dar și în sfera învățământului liceal (cu condiția absolvirii modulului psihopedagogic), precum și în agenții și departamente de comunicare.


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Cercetarea, conservarea şi valorificarea patrimoniului istoric 0 0
Durată studii

4 semestre


Scurtă prezentare a programului

Programul de studiu este un masterat profesional, prin care se dorește transmiterea de cunoștințe și formarea de abilități practice în vederea valorificării patrimoniului istoric în corelație cu necesitățile de pe piața muncii. Printre obiectivele principale se numără elaborarea de proiecte profesionale și/sau de cercetare, utilizând inovativ un spectru variat de metode cantitative și calitative; stăpânirea limbajului de specialitate și capacitatea de a comunica audienței de specialiști și nespecialiști rezultatele proiectelor; cunoașterea, până la detaliu, a problemelor cu care se confruntă patrimoniul istoric și capacitatea de aplicare practică a cunoștințelor dobândite prin studiu în vederea formării profesionale.


Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Conservator opere de artă și monumente istorice (studii superioare) (COR 262102), muzeograf (COR 262103), restaurator bunuri culturale (studii superioare) (COR 262107).


Principalele discipline studiate

Bazele conservării patrimoniului; Conservarea și restaurarea componentelor structurale și decorative din lemn ale monumentelor; Evidența și legislația patrimoniului cultural; Cercetarea și documentarea monumentelor istorice; Arhitectură și urbanism în Transilvania; Conservarea și restaurarea componentelor structurale și decorative din piatră ale monumentelor; Sisteme de fortificații în Evul Mediu și epoca modernă; Patologia degradărilor fizico-chimice ale bunurilor culturale.


Aspecte privind practica profesională

Practica de specialitate deține un rol important în programul de studiu oferit masteranzilor. Astfel, componenta instruirii practice are o mare pondere, fiind unul dintre constituenții principali. În acest scop, în cadrul activităților practice se urmărește utilizarea cunoștințelor de specialitate, precum și executarea unor sarcini profesionale complexe, în condiții de autonomie și de independență profesională. Practica poate fi efectuată în cadrul universității, atât în cadrul Laboratorului de Restaurare-Conservare, cât și pe șantierele arheologice organizate de cadrele universitare. De asemenea, au fost încheiate parteneriate cu diverse instituții, cum ar fi Direcția Județeană pentru Cultură și Patrimoniu Național Alba, Institutul de Arheologie și Istoria Artei Cluj-Napoca, Muzeul de Arheologie, Istorie și Etnografie Hunedoara. În plus, prin intermediul programelor Erasmus+, se poate efectua practica și în străinătate, la universități din străinătate cu care instituția noastră a încheiat acorduri de parteneriat.


Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

După absolvire, candidații pot continua cercetarea la Școala Doctorală de Istorie, din cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, aceștia putând alege o temă de cercetare în Preistorie, Arheologie, Arheometrie și Antropologie istorică.


Oportunități de angajare pe piața muncii

Absolvenții pot fi angajați ca muzeografi, restauratori de bunuri culturale, restauratori de monumente istorice în cadrul unor firme private, precum și ca profesori de Istorie, în cadrul învățământului liceal.


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Management educaţional 0 1
Durată studii

4 semestre


Scurtă prezentare a programului

Programul de masterat Management educațional, din domeniul Științe ale educației, formează specialişti manageri orientaţi spre ocuparea unor funcţii de conducere în unităţile de învăţământ. Misiunea programului de masterat adaptează elementele generale ale misiunii Universității, din perspectiva a trei dimensiuni: - dezvoltarea studiilor de master în Management educational, pentru extinderea si aprofundarea competențelor specialiștilor din educație (consilier, expert învățământ, inspector școlar). - formarea de profesioniști în domeniul Științelor educației, a căror expertiză să răspundă în mod adecvat și flexibil cerințelor din perspectiva managementului educațional. - cercetarea științifică, teoretică și aplicativă, in domeniul Științelor educației, a managementului educațional, în special, în concordanță cu necesitățile de perfecționare a procesului de învățământ, cu perspectivele de evoluție a învățământului pe plan național si european. Competențele profesionale ale programului de studiu vizează: - cunoaşterea aprofundată a conceptelor, strategiilor, metodelor şi tehnicilor din sfera managementului educaţional; - capacităţi de punere în practică a funcţiilor managerului şi managementului educaţional: previziune, organizare, decizie, antrenare, coordonare, control şi evaluare; - capacităţi de proiectare, evaluare şi dezvoltare a procesului educaţional, de elaborare de programe curriculare şi de proiecte de dezvoltare instituţională; - cunoştinţe şi capacităţi de aplicare a tehnicilor de analiză şi proiectare în managementul educaţional strategic (analiza resurse-nevoi, analiza SWOT, analiza de context, analiza cost-calitate ş.a.); - cunoaşterea şi utilizarea metodologiei cercetării ştiinţifice în investigarea şi soluţionarea problemelor şcolii şi în elaborarea proiectelor de acţiune/dezvoltare; - capacitatea de a preveni, de a media şi de a soluţiona situaţiile de criză educaţională; - capacitatea de a evalua şi de a îmbunătăţi performanţa strategică a echipelor; - cunoştinţe, capacităţi şi atitudini necesare activităţilor de consiliere a elevilor şi familiilor.


Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Profesiile pentru care vor fi pregätiti viitorii absolventi ai programului de master se regäsesc în Clasificarea ocupatiilor din România COR, iar functiile pe care le pot ocupa absolventii programului de master sunt: Consilier învățământ— 235103; Expert învățământ— 235104; Inspector școlar — 235105.


Principalele discipline studiate

Management și dezvoltare instituțională Leadership în educație Metodologia cercetării şi managementul proiectelor de cercetare în ştiinţele educaţiei Managementul curriculum-ului educaţional Managementul carierei și dezvoltare profesională Managementul calităţii în educaţie Management educaţional strategic Sisteme și tehnologii informatice aplicate în educație


Aspecte privind practica profesională

Practica profesională se desfășoară în instituții educaționale din mediul preuniversitar. Practică managerială vizează dobândirea de către masteranzi a competenţelor de elaborare și analiză a documentelor de planificare strategică instituţională.


Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Doctorat în stiintele educatiei.


Oportunități de angajare pe piața muncii

Programul de master oferă absolvenților competențe avansate în raport cu cerințele formării managerilor din învățământ și din alte sectoare care se ocupă cu formarea resursei umane a specialiștilor în educație.


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Psihopedagogia educaţiei timpurii şi a şcolarităţii mici 0 2
Durată studii

4 semestre


Scurtă prezentare a programului

În societatea contemporană apare tot mai evidentă nevoia de a se acorda o atenţie crescută primilor ani de viaţă ai copilului, cu atât mai mult cu cât este recunoscut faptul că în mica copilărie se pun bazele dezvoltării viitorului adult. Acest proces este posibil numai în cadrul parteneriatului educaţional dintre familie, profesionişti în domeniu si comunitate. Misiunea programului de master constă în pregătirea specialiştilor europeni, înalt profesionalizaţi în domeniul educaţiei timpurii şi al şcolarităţii mici. Programul răspunde nevoii de completare a liniei integrate de educaţie şi cercetare ştiinţifică pentru absolvenţii programului de studii Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar. În acest context se insistă pe câteva principii fundamentale: - Abordarea holistică a dezvoltării copilului - Educaţia centrată pe copil şi pe dezvoltarea globală în contextul interacţiunii cu mediul, natural si social - Adecvarea practicilor educaționale la particularităţile de vârstă si individuale - Incluziune socială și egalitate de șanse - Celebrarea diversităţii - Valorificarea experienţei culturale şi educaţionale cu care copilul vine din familie si comunitate - Centrarea pe nevoile familiilor - Valorificarea principiilor învăţării autentice


Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Consilier în învățământ (Cod COR 235103) Expert învățământ (Cod COR 235104) Referent de specialitate în învățământ (Cod COR 235106)


Principalele discipline studiate

Studiul avansat al educaţiei în comunitate Didactica activităţilor de educaţie timpurie şi a şcolarităţii mici Studii aprofundate de psihologia dezvoltării la copil şi şcolarul mic Diferențierea instruirii la copiii cu aptitudini speciale Strategii de intervenție psihopedagogică în educarea copiilor cu CES Dezvoltarea competețelor sociale, emoționale și de autonomie personală în educația timpurie Metode de evaluare complexă a copilului şi a grupei/clasei Managementul calităţii organizaţiilor educaţionale Managementul proiectelor de cercetare în educaţie


Aspecte privind practica profesională

Practica profesională se desfășoară în instituții educaționale (grădinițe și școli primare).


Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Doctorat în stiintele educatiei.


Oportunități de angajare pe piața muncii

Programul de master oferă absolvenților competențe avansate în gestionarea și desfășurarea activităților educaționale adresate copiilor de vârstă antepreșcolară, preșcolară și elevilor din învățământul primar.


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Facultatea de Științe Economice
Specializare Subvenționat cu bursă Subvenționat fără bursă
Auditul şi controlul agenţilor economici 0 1
Durată studii

4 semestre


Scurtă prezentare a programului

Misiunea programului de master este instruirea masteranzilor în domeniul auditului şi controlului specific agenţilor economici şi dezvoltarea cercetării ştiinţifice economice, centrată pe aceste domenii. Prin programul de master cursanţii au posibilitatea de a se perfecţiona şi specializa în domeniile menţionate ale auditului şi controlului agenţilor economici. În condiţiile dezvoltării sectorului privat în ţara noastră, programul de master îşi propune formarea şi dezvoltarea de abilităţi specifice masteranzilor în utilizarea instrumentarului teoretic şi practic al auditului şi controlului agenţilor economici. Programul de master vizează, pe de o parte, familiarizarea masteranzilor cu domeniul complex al auditului, în condiţiile în care auditul a evoluat progresiv de la o cercetare specifică a fraudelor în documentele contabile până la o apreciere globală şi o analiză critică a procedurilor şi structurilor unei entităţi. Pe de altă parte, prin programul de master se intenţionează familiarizarea masteranzilor cu aspectele activităţilor de control, imperios necesare pentru agenţii economici la toate nivelele ierarhice.


Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

COR ACAE: 241105 Auditor intern / 241102 Expert contabil – verificator / 241107 Auditor financiar.


Aspecte privind practica profesională

Transmiterea către masteranzi a cunoştinţelor de specialitate, specifice domeniilor abordate, fundarea şi completarea cunoştinţelor dobândite anterior, necesare obţinerii unui grad ridicat de calificare, aşa încât absolvenţii să fie capabili să acţioneze şi în funcţii decizionale; Formarea de deprinderi şi abilităţi, care să permită absolvenţilor aplicarea cunoştinţelor şi realizarea de activităţi profesionale în domeniul dezvoltării regionale, identificarea surselor de finanţare cele mai potrivite, elaborarea unei cereri de finanţare, gestionarea fondurilor, implementarea proiectului, efectuarea de raportări periodice, monitorizarea proiectelor; Formarea la nivel individual, de competenţe generale (de cunoaştere, funcţionalacţionale) şi de specialitate conform programului de masterat, dobândirea cunoştinţelor de specialitate într-un sistem operaţional să asigure masteranzilor competenţa profesională; Formarea masteranzilor pentru lucrul în echipă.


Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Masteranzii absolvenți ai acestor programe de masterat de cercetare sunt informați asupra faptului că Universitatea organizează Școala Doctorală din domeniul Contabilitate și eliberează diplomele de doctor în domeniile de specializare pentru care are calitatea de I.O.S.U.D. Diploma de doctor se eliberează cu condiţia validării de către Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, prin ordin al ministrului educaţiei.


Oportunități de angajare pe piața muncii

De asemenea, prin parcurgerea programului de master, absolvenţii îşi vor putea desfăşura activitatea în cadrul societăţilor comerciale care au ca obiect de activitate revizia contabilă, contabilitatea, expertiza, auditul financiar şi evaluarea (societăţi comerciale autorizate să funcţioneze conform normelor CECCAR – Corpul Experţilor Contabili şi a Contabililor Autorizaţi din România, CAFR – Camera Auditorilor Financiari şi România sau ANEVAR – Asociaţia Naţională a Evaluatorilor din România


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Sistemul informaţional contabil în asistarea deciziilor manageriale 0 1
Durată studii

4 semestre


Scurtă prezentare a programului

Misiunea programului de master este instruirea, perfecţionarea şi specializarea masteranzilor în domeniul contabilitate, pe segmentul utilizării sistemului informaţional contabil ca instrument principal în asistarea deciziilor manageriale la nivelul entităţilor, precum şi dezvoltarea cercetării ştiinţifice economice în această direcţie. Programul de master îşi propune formarea şi dezvoltarea de abilităţi specifice masteranzilor în utilizarea instrumentarului teoretic şi practic al sistemului informaţional contabil.


Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

COR SICADM: 241105 Auditor intern / 241102 Expert contabil – verificator / 241107 Auditor financiar


Aspecte privind practica profesională

Obiectivele generale pe care le vizează acest program de studiu sunt următoarele: - implicarea instituţiei de învăţământ superior în formarea de specialişti în domeniul contabil şi în special al utilizării informaţiilor contabile în susţinerea deciziilor manageriale; - adaptarea continuă a acestei forme de educaţie la necesităţile reale ale pieţei muncii la nivel naţional şi internaţional şi compatibilizarea programelor de studii cu cele din centre universitare din ţară şi străinătate; - crearea de legături informaţionale permanente între instituţia de învăţământ şi mediul organizaţional la nivelul căruia se adoptă decizii; - dezvoltarea activităţilor de cercetare ştiinţifică economică, centrată pe domeniul contabil şi în special al deciziilor manageriale şi implicit, instruirea iniţială a viitorilor doctoranzi în acest domeniu de studiu. Competenţe profesionale: - capacitatea de interpretare critic-constructivă a fenomenelor contabilităţii şi rolului acesteia la nivelul managementului unei entităţi; - capacitatea de organizare şi exercitare a sarcinilor specifice contabilităţii; - capacitatea de analiză a rapoartelor financiare pentru diferite tipuri de entităţi; - formularea de demersuri profesionale bazate pe caracterul aplicativ al contabilităţii şi fiscalităţii, pe deprinderile formate din asimilarea tehnicii contabile şi pe abilităţile de utilizare a produselor software specifice; - capacitatea de comunicare profesională a informaţiilor specifice contabilităţii informatizate în vederea evaluării deciziilor strategice şi operaţionale ale entităţii; - capacitatea de investigare a fenomenelor economice înregistrate în contabilitate, evaluarea riscurilor în vederea formulării unei opinii privind raportările financiare; - dezvoltarea capacităţii de analiză, sinteză şi interpretare independentă a informaţiilor contabile în vederea evaluării problemelor economice; - capacitatea de a elabora strategii privind politica contabilă şi managerială a entităţilor; - capacitatea de înţelegere a funcţiei manageriale pe diferite trepte ierarhice; - dezvoltarea capacităţii de a elabora studii financiare, studii de fezabilitate, planuri de afaceri, asigurarea capacităţii de aplicare a tehnicilor de analiză a informaţiilor contabile; - capacitatea de a conduce şi executa activităţi de cercetare interdisciplinară; - investigarea de stări şi situaţii economice complexe pentru a comunica şi a demonstra cu argumente rezultatele propriei evaluări; Competenţe transversale - capacitatea de a lucra independent şi/sau în echipă, de a identifica soluţii pentru rezolvarea de probleme economice specifice în furnizarea de informaţii contabile necesare managementului entităţilor; - capacitatea de a identifica oportunităţile de formare continuă, inclusiv în limbi de circulaţie internaţională; - capacitatea de a valorifica eficient resursele şi tehnicile de învăţare pentru propria dezvoltare; - posibilitatea înscrierii în organisme profesionale din domeniul contabilităţii (programul este recunoscut de către Corpul Experţilor Contabili şi contabililor Autorizaţi din România în ce priveşte accesul absolvenţilor la profesia de expert contabil


Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Masteranzii absolvenți ai acestor programe de masterat de cercetare sunt informați asupra faptului că Universitatea organizează Școala Doctorală din domeniul Contabilitate și eliberează diplomele de doctor în domeniile de specializare pentru care are calitatea de I.O.S.U.D. Diploma de doctor se eliberează cu condiţia validării de către Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, prin ordin al ministrului educaţiei


Oportunități de angajare pe piața muncii

Absolvenţii acestei specializări au oportunitatea exercitării independente a profesiei, ca expert contabil, auditor financiar, evaluator, consultant fiscal în cadrul structurilor organizatorice autorizate să funcţioneze conform normelor emise de organismele profesionale de profil, respectiv C.E.C.C.A.R. – Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, C.A.F.R. - Camera Auditorilor Financiari din România, A.S.P.A.A.S. – Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar, C.C.F. - Camera Consultanţilor Fiscali, A.N.E.V.A.R. – Asociaţia Naţională a Evaluatorilor din România.


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Administrarea dezvoltării regionale durabile 0 1
Durată studii

4 semestre


Scurtă prezentare a programului

Misiunea programului de masterat Administrarea Dezvoltării Regionale Durabile este specializarea absolvenților de învățământ superior în domeniul dezvoltării regionale, prin insușirea unor cunoștințe teoretice solide și dezvoltarea de abilități practice și de cercetare care să le asigure accesul ca profesioniști pe piața muncii, în mediul european concurențial actual. Motivația formării în acest domeniu este generată de nevoia implementării unor politici de dezvoltare regională care să vizeze reducerea disparităților dintre diferitele regiuni atât la nivel național, cât ți european. Acest lucru presupune atât formarea de specialiști în domeniul implementării de politici regionale, cât și o formare deosebită în managementul fondurilor europene, implementarea de proiecte de dezvoltare și analiza impactului acestora asupra dezvoltării socio-economice a regiunilor.


Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

La finalizarea studiilor, absolvenții au posibilitatea de a desfăşura activităţi conforme cu specializarea administrarea dezvoltării regionale durabile, consultanţă în afaceri, incubatoare de afaceri, centre de consultanţă şi intermediere în afaceri, instituţii de credit şi financiar bancare, unde pot ocupa cu succes funcţii în cadrul unei echipe de proiect cum ar fi: manager proiect, responsabil/manager financiar, responsabil juridic, responsabil cu achiziţiile, expert monitorizare activităţi specifice proiectului, expert constituire grup ţintă şi selectarea grupului ţintă, asistent manager proiect etc.


Principalele discipline studiate

Principalele discipline studiate sunt: Inițierea și dezvoltarea afacerilor; Strategii şi politici de dezvoltare economică; Cooperare economică internațională; Managementul afacerilor; Controlling și bugetare; Convergenţă structurală; Achiziţii publice; Strategii de marketing; Project Cycle Management; Instrumente de finanţare europeană.


Aspecte privind practica profesională

Transmiterea către masteranzi a cunoştinţelor de specialitate, specifice domeniilor abordate, fundamentarea şi completarea cunoştinţelor dobândite anterior, necesare obţinerii unui grad ridicat de calificare, aşa încât absolvenţii să fie capabili să acţioneze şi în funcţii decizionale; Formarea de deprinderi şi abilităţi, care să permită absolvenţilor aplicarea cunoştinţelor şi realizarea de activităţi profesionale în domeniul dezvoltării regionale, identificarea surselor de finanţare cele mai potrivite, elaborarea unei cereri de finanţare, gestionarea fondurilor, implementarea proiectului, efectuarea de raportări periodice, monitorizarea proiectelor; Formarea la nivel individual, de competenţe generale (de cunoaştere, funcţional-reacţionale) şi de specialitate conform programului de masterat, dobândirea cunoştinţelor de specialitate într-un sistem operaţional să asigure masteranzilor competenţa profesională; Formarea masteranzilor pentru lucrul în echipă.


Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Masteranzii absolvenți ai acestor programe de masterat de cercetare sunt informați asupra faptului că Universitatea organizează Școala Doctorală din domeniul Contabilitate și eliberează diplomele de doctor în domeniile de specializare pentru care are calitatea de I.O.S.U.D. Diploma de doctor se eliberează cu condiţia validării de către Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, prin ordin al ministrului educaţiei


Oportunități de angajare pe piața muncii

Prin parcurgerea programului de masterat, absolvenţii îşi vor putea desfăşura activitatea în cadrul instituţiilor publice şi/sau private care au sau care sunt interesate în dezvoltarea unui departament de managementul proiectelor, scrierea de proiecte, implementarea şi monitorizarea acestora în toate domeniile de activitate. Competenţe dobândite: abilitatea de a identifica o sursă de finanţare în funcţie de nevoile specifice ale organizaţiei, elaborarea şi implementarea cu succes a unei/unui cereri de finanţare/plan de afaceri, capacitatea de a evalua problemele complexe legate de managementul de proiect, analiza independentă a unor situaţii specifice implementării şi raportării către finanţatori. Absolvenții acestei specializări pot ocupa posturi precum: Expert accesare fonduri structurale şi de coeziune europene, Analist informaţii de firmă, Expert dezvoltare durabilă, Consultant în afaceri, Consultant fonduri europene etc.


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Administrarea afacerilor în comerţ, turism şi servicii 0 2
Durată studii

4 semestre


Scurtă prezentare a programului

Programul de master Administrarea Afacerilor în comerţ, turism, servicii abordează probleme de detaliu conexe specializării de licenţă Economia comerţului, turismului şi serviciilor, respectiv Administrarea afacerilor, fiind o prelungire la un nivel superior de calificare a programului de studiu de licenţă. Misiunea programului de master este instruirea masteranzilor în domeniul Administrarea afacerilor şi dezvoltarea cercetării ştiinţifice economice, centrată pe comerţ, turism și servicii. Prin programul de master cursanţii au posibilitatea de a se perfecţiona în specializările din domeniul menţionat anterior. În condiţiile dezvoltării sectorului privat în ţara noastră, programul de master îşi propune formarea de competențe şi dezvoltarea de abilităţi specifice masteranzilor în utilizarea instrumentarului teoretic şi practic al administrării afacerilor din domeniul comerțului, turismului și serviciilor.


Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Posibilitatea de a desfăşura activităţi conforme cu specializarea administrarea afacerilor în firme de producţie, de prestări servicii, consultanţă în afaceri, incubatoare de afaceri, centre de consultanţă şi intermediere în afaceri, centre de afaceri imobiliare, instituţii de credit şi financiar bancare, societăţi de asigurări etc. La finalizarea studiilor, absolvenții pot ocupa posturi precum: Manager în turism, Manager îmbunătățire procese, Manager inovare, Manager al sistemelor de management al calității.


Principalele discipline studiate

Printre disciplinele studiate se numără: Marketingul destinațiilor turistice; Planificarea și organizarea turismului de evenimente; Managementul afacerilor; Analiză cost-beneficiu; Producţia şi comercializarea serviciilor turistice; Managementul operaţiunilor de comerţ internaţional; Marketingul târgurilor și expozițiilor; Managementul operaţiunilor de turism; Comunicare, negociere şi parteneriat în afaceri; Cercetarea pieţei interne şi internaţionale.


Aspecte privind practica profesională

Transmiterea către masteranzi a cunoştinţelor de specialitate, specifice domeniilor abordate, fundarea şi completarea cunoştinţelor dobândite anterior, necesare obţinerii unui grad ridicat de calificare, aşa încât absolvenţii să fie capabili să acţioneze şi în funcţii decizionale; Formarea de deprinderi şi abilităţi, care să permită absolvenţilor aplicarea cunoştinţelor şi realizarea de activităţi profesionale în domeniul administrării afacerilor; Formarea la nivel individual, de competenţe generale (de cunoaştere, funcţional-reacţionale) şi de specialitate conform programului de masterat, dobândirea cunoştinţelor de specialitate într-un sistem operaţional să asigure masteranzilor competenţa profesională; - formarea masteranzilor pentru lucrul în echipă.


Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Masteranzii absolvenți ai acestor programe de masterat de cercetare sunt informați asupra faptului că Universitatea organizează Școala Doctorală din domeniul Contabilitate și eliberează diplomele de doctor în domeniile de specializare pentru care are calitatea de I.O.S.U.D. Diploma de doctor se eliberează cu condiţia validării de către Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, prin ordin al ministrului educaţiei.


Oportunități de angajare pe piața muncii

Prin parcurgerea programului de masterat, absolvenţii îşi vor putea desfăşura activitatea cadrul societăţilor comerciale care au ca obiect de activitate comerţul, turismul, respectiv serviciile. Competenţe dobândite: abilitatea de a iniţia o afacere, elaborarea şi implementarea cu succes a unui plan de afaceri, capacitatea de a evalua problemele complexe legate de domeniul afacerilor în comerţ, turism, servicii, analiza independentă a unor situaţii specifice domeniului administrării afacerilor.


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Fiscalitate şi management financiar 0 1
Durată studii

4 semestre


Scurtă prezentare a programului

Misiunea programului de master Fiscalitate și management financiar constă în a furniza cunoștințele, aptitudinile și atitudinile pentru crearea competențelor necesare formării specialiștilor în domeniul fiscalității și managementului financiar. Structurat în conformitate cu cerințele procesului de la Bologna, programul de studii de master Fiscalitate și management financiar, ca parte a portofoliului educațional al Facultății de Științe Economice, își propune ca obiectiv strategic dezvoltarea unui profil de competențe în concordanță cu nevoile identificate pe piața muncii și cu cadrul național al calificărilor, care să ofere absolvenților posibilitatea de a deveni specialiști în domeniul fiscalității și al managementului financiar.


Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Expert fiscal - Cod COR 241221 Administrator de risc - Cod COR 241240 Consultant de investitii - Cod COR 241269


Aspecte privind practica profesională

Competențe profesionale vizate de programul de masterat Fiscalitate și management financiar constau în: C1. Capacitatea de utilizare adecvată în situaţii economice concrete a instrumentarului teoretic, a conceptelor şi metodelor specifice fiscalităţii; C2. Capacitatea de utilizare adecvată în situaţii economice concrete a instrumentarului teoretic, a conceptelor şi metodelor specifice managementului financiar în organizaţiile private şi publice; C3. Capacitatea de culegere, analiză şi interpretare de date şi informaţii referitoare la fiscalitate; C4. Capacitatea de culegere, analiză şi interpretare de date şi informaţii referitoare la aspecte specifice managementului financiar; C5. Capacitatea de a realiza lucrări cu caracter fiscal la nivelul entităţilor / organizațiilor private și publice; C6. Capacitatea de a realiza lucrări specifice managementului financiar la nivelul entităţilor / organizațiilor private și publice; C7. Execuţia de operaţiuni şi tranzacţii cu implicaţii fiscale specifice entităţilor / organizaţiilor private și publice; C8. Execuţia de operaţiuni şi tranzacţii specifice managementului financiar în cadrul entităților / organizațiilor private și publice; C9. Implementarea instrumentelor specifice managementului financiar, inclusiv a planurilor și bugetelor la nivelul entităților / organizațiilor private și publice; C10. Capacitatea de a lua și de a aplica decizii financiare în cadrul entităților/organizațiilor private și publice; C11. Utilizarea metodelor și tehnicilor de fundamentare econometrică a problemelor complexe specifice domeniului financiar; C12. Identificarea, analiza si soluţionarea problemelor specifice managementului financiar și fiscalității, pe baza tehnologiei informaţiilor, folosind instrumente specifice; C13. Utilizarea resurselor informatice în gestiunea financiară şi fiscală; C14. Prelucrarea informaţiilor în vederea întocmirii de rapoarte în domeniul gestiunii financiare şi fiscalităţii; C15. Prelucrarea informaţiilor în vederea întocmirii de rapoarte în domeniul finanţării şi investiţional; C16. Utilizarea adecvată a conceptelor, teoriilor, paradigmelor şi metodologiilor din domeniul juridic; C17. Aplicarea tehnicilor şi instrumentelor specifice domeniului juridic; C18. Aplicarea legislaţiei româneşti, a legislaţiei europene şi a celorlalte instrumente juridice internaţionale; C19. Interpretarea critic-constructivă a impozitelor directe la nivelul contribuabililor şi elaborarea de judecăţi de valoare argumentate; C20. Interpretarea critic-constructivă a impozitării internaționale la nivelul companiilor și persoanelor fizice nerezidente şi elaborarea de judecăţi de valoare argumentate; C21. Capacitatea de organizare şi exercitare de sarcini specifice impozitelor directe; C22. Capacitatea de organizare şi exercitare de sarcini specifice impozitării internaționale; C23. Operarea cu ipoteze şi tehnici specifice managementului fiscal; C24. Operarea cu ipoteze şi tehnici specifice managementului investiţional; C25. Conceperea diverselor variante decizionale necesare strategiilor fiscale; C26. Conceperea diverselor variante decizionale necesare strategiilor de finanţare; C27. Conceperea diverselor variante decizionale necesare strategiilor fiscale internaționale; C28. Diversificarea şi completarea cunoştinţelor fiscale şi contabile, abordarea interdisciplinară a operaţiunilor economice în vederea asigurării posibilităţii de a oferi servicii de consultanţă în domeniul fiscalității; C29. Abordarea interdisciplinară a operaţiunilor economice în vederea asigurării posibilităţii de a oferi servicii de consultanţă în domeniul investiţiilor; C30. Diversificarea şi completarea cunoștințelor fiscale şi contabile, abordarea interdisciplinară a operațiunilor economice în vederea asigurării posibilității de a oferi servicii de consultanță în domeniul fiscalității internaționale; C31. Capacitatea de a identifica riscuri ale activității organizației si a le trata corespunzător, pentru rezultate financiare optime. Competențele transversale urmărite de programul de masterat Fiscalitate și management financiar constau în: CT1. Dezvoltarea mecanismelor logice și de analiză cognitivă necesare managementului financiar și fiscalității; CT2. Integrarea contextuală a aspectelor fiscalității și managementului financiar în cadrul dinamicii actuale a economiei; CT3. Aplicarea principiilor, normelor și valorilor eticii profesionale în cadrul propriei strategii de muncă riguroasă, eficientă și responsabilă; CT4. Identificarea rolurilor și responsabilităților într-o echipă plurispecializată, inclusiv în cadrul rețelelor de cercetare științifică economică și aplicarea de tehnici de relaționare și muncă eficientă în cadrul echipei; CT5. Identificarea oportunităților de formare continuă și valorificarea eficientă a resurselor și tehnicilor de învățare pentru propria dezvoltare. CT6. Capacitatea de a lucra independent şi/sau în echipă, de a identifica soluţii pentru rezolvarea de probleme și spețe specifice impozitelor directe; CT7. Capacitatea de a lucra independent şi/sau în echipă, de a identifica soluţii pentru rezolvarea de probleme și spețe specifice impozitării internaționale; CT8. Capacitatea de a valorifica eficient resursele și tehnicile de învățare pentru propria dezvoltare; CT9. Posibilitatea înscrierii în organisme profesionale din domeniul consultanței fiscale; CT10. Cooperarea eficientă în echipe de lucru profesionale, interdisciplinare, specifice desfășurării proiectelor şi programelor din domeniul științelor educației; CT11. Promovarea valorilor asociate realizării unui învăţământ de calitate, în conformitate cu politicile educaţionale interne şi în acord cu cele elaborate şi popularizate la nivel european, pe baza cunoaşterii specificității domeniului educaţional european şi a interculturalităţii; CT12. Capacitatea de a identifica oportunitățile de formare continuă; CT13. Dezvoltarea mecanismelor logice și de analiză cognitivă necesare managementului investiţiilor şi finanţării; CT14. Capacitatea de a lucra independent şi/sau în echipă, de a identifica soluţii pentru rezolvarea de probleme și spețe specifice domeniului investiţiilor


Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Masteranzii absolvenți ai acestor programe de masterat de cercetare sunt informați asupra faptului că Universitatea organizează Școala Doctorală din domeniul Contabilitate și eliberează diplomele de doctor în domeniile de specializare pentru care are calitatea de I.O.S.U.D. Diploma de doctor se eliberează cu condiţia validării de către Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, prin ordin al ministrului educaţiei.


Oportunități de angajare pe piața muncii

Masteranzii au posibilitatea să se angajeze în cadrul entităţilor specifice sectorului financiar-bancar (bănci, instituţii publice, societăţi de asigurări, brokeri de asigurări, brokeri pe piaţa de capital), în cadrul societăţilor comerciale sau prin exercitarea independentă a profesiei.


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Marketing şi promovarea vânzărilor 0 2
Durată studii

4 semestre


Scurtă prezentare a programului

Programul de master Marketing şi promovarea vânzărilor abordează probleme de detaliu conexe specializării de licenţă Marketing, fiind o prelungire la un nivel superior de calificare a programului de studiu de licenţă. Misiunea programului Marketing și Promovarea Vănzărilor constă în a furniza cunoştinţele, aptitudinile şi atitudinile pentru crearea competenţelor necesare formării profesioniştilor în domeniul marketingului, publicităţii şi promovării vânzărilor, astfel încât aceştia să fie capabili să dezvolte şi implementeze strategii de marketing eficiente pentru companii din diverse domenii de activitate şi să planifice şi coordoneze campanii promoţionale de succes.


Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

După absolvire, cei care finalizează această specializare vor avea posibilitatea de a desfăşura activităţi conforme cu specializarea Marketing şi promovarea vânzărilor, respectiv în departamentele de Marketing, Vânzări, Relaţii Publice sau Agenţii de publicitate. Absolvenții acestei specializări pot ocupa posturi precum: Brand manager, Organizator târguri și expoziții, Analist servicii client, Specialist marketing etc.


Principalele discipline studiate

Principalele discipline studiate sunt: Psihologia consumatorului; Content Marketing; Marketing online; Publicitate şi planificare media; Managementul relației cu clienții; Metode şi modele în marketing; Cercetări calitative; Managementul portofoliului de brand; Organizarea campaniilor promoţionale; Marketing strategic.


Aspecte privind practica profesională

Obiective: transmiterea către masteranzi a cunoştinţelor de specialitate, specifice domeniilor abordate, fundarea şi completarea cunoştinţelor dobândite anterior, necesare obţinerii unui grad ridicat de calificare; formarea de deprinderi şi abilităţi, care să permită absolvenţilor aplicarea cunoştinţelor şi realizarea de activităţi profesionale în domeniul marketingului şi vânzărilor; formarea la nivel individual, de competenţe generale (de cunoaştere, funcţional-reacţionale) şi de specialitate conform programului de masterat, dobândirea cunoştinţelor de specialitate într-un sistem operaţional; formarea masteranzilor pentru lucrul în echipă. Competenţe generale: cunoaşterea, înţelegerea şi utilizarea conceptelor, teoriilor, principiilor şi metodelor fundamentale de investigare şi prospectare specifice economiei; explicarea şi interpretarea ideilor, proceselor, fenomenelor, stărilor şi tendinţelor specifice activităţii la nivel micro şi macroeconomic în contexte specifice societăţii bazate pe cunoaştere; culegerea, analiza şi interpretarea de date şi informaţii cantitative şi calitative referitoare la o problemă definită; analiza de stări şi situaţii şi asumarea de responsabilităţi pentru a rezolva probleme, a comunica şi a demonstra rezultatele propriei activităţi; capacitatea de a lucra independent sau în echipă pentru rezolvarea de probleme în contexte profesionale definite; utilizarea tehnologiei informatice moderne pentru tehnoredactarea de lucrări, procesarea de informaţii şi accesarea de baze de date specifice activităţii din diferitele structuri organizaţionale; comunicarea verbală şi scrisă în scop profesional în cel puţin o limbă de circulaţie internaţională. Competenţe de specialitate: capacitatea de a organiza evenimente şi alte activităţi promoţionale din categoria relaţiilor publice; proiectarea fazelor şi etapelor unei cercetări de marketing cantitative şi calitative; design web;organizarea de campanii publicitare on-line; realizarea unui media plan; organizarea manifestărilor promoţionale (târguri şi expoziţii); moderarea Focus Grupurilor şi a interviurilor în profunzime; management de brand


Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Masteranzii absolvenți ai acestor programe de masterat de cercetare sunt informați asupra faptului că Universitatea organizează Școala Doctorală din domeniul Contabilitate și eliberează diplomele de doctor în domeniile de specializare pentru care are calitatea de I.O.S.U.D. Diploma de doctor se eliberează cu condiţia validării de către Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, prin ordin al ministrului educaţiei.


Oportunități de angajare pe piața muncii

Prin parcurgerea programului de masterat, absolvenţii îşi vor putea desfăşura activitatea în cadrul oricărui tip de entități, fie ele instituții publice (în departamentele de Relații publice sau Marketing), fie agenți economici care au ca obiect de activitate producția, comerţul, turismul, sau serviciile. Deoarece competenţe dobândite le oferă și abilitatea de a iniţia o afacere, elaborarea şi implementarea cu succes a unui plan de afaceri, capacitatea de a evalua problemele complexe legate de domeniul afacerilor, absolvenții vor avea capaciateta și de a-și dezvolta propriile afaceri, în special în domeniul de marketing: agenții de publicitate, firme de organizare de evenimente etc.


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Facultatea de Informatică și Inginerie
Specializare Subvenționat cu bursă Subvenționat fără bursă
Sisteme informaţionale cadastrale şi management imobiliar 0 1
Durată studii

4 semestre


Scurtă prezentare a programului

Misiunea învăţământului pentru specializarea „Sisteme informaționale cadastrale și management imobiliar”, în direcţia formării și perfecționării specialiştilor din acest domeniu, are ca principal obiectiv reducerea şi înlăturarea dezechilibrului în ceea ce privesc modalităţile de abordare şi tehnologiile privitoare la întocmirea cadastrului, refacerea şi reglementarea problemelor legate de proprietatea asupra terenurilor, stoparea procesului de degradare a unor suprafeţe de teren, utilizarea tehnologiilor moderne de întocmire şi de actualizare a evidenţelor cadastrale, posibilitatea aplicării metodelor moderne de cadastru pentru lucrările agricole, silvice, hidrologice, a căilor de comunicaţii, arheologie etc., având în vedere că pe plan mondial şi european problematica evidenţei cadastrale este mult mai avansată. Organizarea procesului de instruire la nivel de masterat se bazează pe aprofundarea cunoştinţelor şi obţinerea de competenţe suplimentare în domeniul Ingineria Geodezice şi a atestării oficiale necesare pentru ocuparea posturilor de pe piaţa muncii Prin intermediul programului de studiu „Sisteme informaționale cadastrale și management imobiliar” se urmărește atingerea următoarelor obiective generale: - asigurarea unei pregătiri psihologice şi pedagogice, didactice şi practice de calitate, în acord cu direcţiile actuale şi de perspectivă din domeniul Ştiinţelor Inginereşti, al teoriei şi practicii curriculum-ului, al tehnologiei informaţiei şi comunicării, al proiectării şi evaluării în condiţii de calitate şi eficienţă a procesului de învăţământ; - realizarea unui învăţământ formativ, modern, centrat pe studenţi şi orientat pragmatic spre nevoile reale ale şcolii româneşti, în contextul integrării europene; - organizarea de programe de studii în sfera formării continue şi perfecţionării personalului tehnic din domeniu, potrivit cerinţelor unui învăţământ modern şi eficient; - conectarea învăţământului cu cercetarea ştiinţifică, antrenarea studenţilor în elaborarea de studii pe temele actuale din domeniu, şi ale celorlalte ştiinţe implicate în procesul educaţional; - realizarea de programe de cercetare în Ştiinţele Inginereşti orientate spre temele fundamentale şi spre priorităţile actuale ale dezvoltării proceselor şi sistemelor şi a integrării europene a programelor de formare. Relevanţa Programului de masterat în Sisteme Informaţionale Cadastrale si Management Imobiliar este asigurată prin conexiunea directă cu cerinţele actuale şi de perspectivă ale activităţii în domeniul Ingineriei Geodezice, prin abordări teoretice şi metodologice aduse la zi, cu accent pe cercetarea ştiinţifică şi managementul proiectelor. Ca și obiective specifice sunt urmărite următoarele aspecte: - să opereze cu conceptele şi metodologia din domeniul ingineriei geodezice; - să-şi dezvolte aptitudini de relaţionare şi comunicare cu mediul social şi cu cel profesional; - să desfăşoare activităţi de operare pe calculator şi de acces la reţelele informatice de comunicaţii; - să analizeze critic, calitativ şi cantitativ, informaţiile din diferite surse şi să elaboreze argumentaţii solide ce pot sta la baza deciziilor; - să proiecteze, implementeze şi exploateze sistemele informatice geografice şi să realizeze colectarea, stocarea, analiza şi vizualizarea datelor în cadrul acestor sisteme; - să realizeze lucrări specifice de cadastru; - să elaboreze rapoarte şi articole ştiinţifice folosind un limbaj tehnico-ştiinţific adecvat într-o formă corectă şi clară; - să conceapă şi să conducă procese specifice domeniului tehnico-ştiinţific ales. În urma parcurgerii programului de studiu vor fi asigurate următoarele Competenţe generale: - capacitatea de a învăţa, sintetiza şi aprofunda; - capacitatea de a opera cu conceptele şi metodologia din domeniul inginerie geodezice; - capacităţi şi aptitudini de relaţionare şi comunicare cu mediul social şi cu cel profesional; - abilităţi de operare pe calculator şi de acces la reţelele informatice de comunicaţii; - competenţă lingvistică în cel puţin o limbă de largă circulaţie internaţională. Competenţele profesionale ce vor fi asigurate prin intermediul programului de studiu sunt reprezentate de: - cunoaşterea ştiinţifică, înţelegerea conceptelor, teoriilor şi metodelor de bază ale domeniului şi ale ariei de specializare; - coordonarea, în cadrul administrațiilor locale și centrale, a proiectelor și programelor care vizează managementul imobilelor; - lucrul în echipe pluridisciplinare pentru identificarea, analizarea și propunerea soluțiilor de rezolvare a disfuncționalităților apărute la nivel național, regional, județean și local; - managementul și urmărirea execuției lucrărilor inginerești; - aplicarea și asigurarea cadrului legislativ în activitatea geodezică; - proiectarea asistată de calculator și utilizarea de software dedicat . Competenţele transversale asigurate sunt transpuse prin: - soluţionarea eficientă a situaţiilor problemă cu grad mediu de dificultate, cu respectarea principiilor şi a normelor de etică profesională şi promovarea unei atitudini responsabile faţă de domeniul ingineriei geodezice; - definirea şi respectarea competențelor echipei, distribuirea responsabilităţilor către membrii echipei şi solidaritatea în asumarea responsabilităţilor; - autoevaluarea nevoii de formare profesională, de evoluţie în profesie, de dezvoltare a competențelor dobândite şi de adaptare la cerinţele unei societăţi dinamice; - utilizarea eficientă a resurselor informaționale și a resurselor de comunicare și formare profesională asistată (portaluri, Internet, aplicații software de specialitate, baze de date, cursuri online etc.) atât în limba română, cât și într-o limbă de circulație internațională.


Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Proiectant inginer geodez - 216506 Geomatician – 216509 Corespondenta ISCO 08 - 216 - Architects, planners, surveyors and designers


Principalele discipline studiate

Geomatică, Cadastru digital şi Carte funciară, Geomorfologie şi elemente de risc în managementul terenurilor, Cadastrul zonelor urbane, Norme şi normative în managementul imobiliar, GIS în cadastru imobiliar, Evidenţa cadastrală a patrimoniului natural şi antropic, Lucrări topografice speciale, Bănci de date urbane, Politici şi strategii de dezvoltare urbană şi regională, Management imobiliar, Managementul infrastructurilor teritoriale, Monitorizarea construcţiilor, Geomatică, Cadastru digital şi Carte funciară, Geomorfologie şi elemente de risc în managementul terenurilor, Cadastrul zonelor urbane, Norme şi normative în managementul imobiliar, GIS în cadastru imobiliar, Evidenţa cadastrală a patrimoniului natural şi antropic, Lucrări topografice speciale, Bănci de date urbane, Politici şi strategii de dezvoltare urbană şi regională, Management imobiliar, Managementul infrastructurilor teritoriale, Monitorizarea construcţiilor .


Aspecte privind practica profesională

Pe parcursul celor doi ani, masteranzii vor efectua practică în cadrul unor firme de profil din ţară sau din străinătate: Consiliul Judeţean Alba; Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Alba; Primăria Alba Iulia; S.C. Apa C.T.T.A. Alba; Birou Cadastru Maxim; S.C. Larry&Cory Vermessungen S.R.L.; A.P.I.A.; DN Agrar Group; S.C. Florea Grup S.R.L.; S.C. TOP-CAD S.R.L.; S.C. Apulum GEO-GIS S.R.L.; S.C. Tobimar Construct S.R.L.; S.C. Elis Pavaje S.R.L.; Biroul de Proiectare Lancranjan Franchini Gheorghe; S.C. Tobimar Construct S.R.L.


Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Absolvenții programului de masterat Sisteme informaționale si management imobiliar au posibilitatea de a-și continua studiile, urmând cursurile uneia dintre școlile doctorale existente în țară.


Oportunități de angajare pe piața muncii

Absolvenţii au posibilitatea angajării ca specialişti în domeniul geodeziei/topografiei/cadastrului în instituţii şi firme din sectorul public şi privat precum şi în cadrul altor instituţii, organizaţii şi societăţi comerciale, publice şi private, a căror activitate implică utilizarea datelor şi informaţiilor geografice şi/sau spaţiale.


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Programare avansată şi baze de date 0 2
Durată studii

4 semestre


Scurtă prezentare a programului

1.1. Cunoaşterea, înţelegerea şi utilizarea limbajului specific domeniului de studii în scopul comunicării adecvate: 1.1.1. Cerinţe privind cunoaşterea, înţelegerea şi utilizarea conceptelor, abordărilor, teoriilor, modelelor şi metodelor de bază: • Aprofundarea cunoaşterii fundamentelor teoretice în informatică • Cunoaşterea principiilor programării avansate a calculatoarelor • Cunoaşterea paradigmelor de programare şi aplicarea acestora în probleme concrete • Cunoaşterea conceptelor informatice utilizate în analiza si proiectarea aplicaţiilor software • Cunoaşterea principiilor legate de sisteme informatice şi tehnologii software avansate • Cunoaşterea etapelor de proiectare, implementare, testare şi întreţinere a sistemelor informatice complexe • Cunoaşterea conceptelor avansate cu privire la sisteme de gestiune a bazelor de date • Cunoaşterea conceptelor avansate privind ingineria software • Cunoaşterea conceptelor avansate privind securitatea datelor, testarea şi validarea produselor software. • Cunoaşterea conceptelor avansate cu privire la reţele de calculatoare • Aplicarea cunoştinţelor de matematică în proiectarea software • Înţelegerea principiilor de lucru în echipă şi a tehnologiilor software specifice de elaborarea a sistemelor informatice complexe • Aplicarea cunoştinţelor dobândite în activitatea de analiză, proiectare, implementare şi întreţinere a produselor software • Abilităţi de comunicare în cel puţin o limbă străină • Capacitatea de abordare ştiinţifică a domeniului de specialitate - capacitatea de analiză, sintetizare şi interpretare a unui set de informaţii de specialitate; • Abilitatea de a lucra într-o echipă; abilitatea de a colabora cu specialişti din alte domenii; • Abilitatea de continuare a studiilor prin studii universitare de doctorat. • Cunoaşterea şi utilizarea eficientă a tehnologiilor informaţionale avansate • Cunoaşterea metodelor şi tehnicilor de programare folosind medii virtuale şi biblioteci specifice de prelucrare a componentelor virtuale. • Cunoaşterea, înţelegerea şi utilizarea conceptelor, modelelor şi metodelor avansate din domeniul Informaticii. 1.2. Capacitatea de a explica şi interpreta procese, fenomene, stări, teorii/idei şi tendinţe circumscrise domeniului de studii 1.2.1. Cerinţe privind explicarea şi interpretarea conceptelor, abordărilor, teoriilor, modelelor şi metodelor avansate sub forma unor raţionamente argumentate • Culegerea, analiza şi interpretarea de date şi informaţii din punct de vedere cantitativ şi calitativ, din diverse surse alternative, respectiv din contexte profesionale reale şi din literatura de specialitate în domeniu, pentru formularea de argumente, decizii şi demersuri concrete • Cunoaşterea şi interpretarea corectă a fenomenelor specifice procesului de informatizare • Capacitatea de identificare, colectare şi prelucrare de informaţii cu privire la activităţile, fenomenele şi procesele specifice informatizării • Capacitatea de explicare şi interpretare a fenomenelor, proceselor şi stărilor specifice sistemelor informatice


Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Programator Analist – programator Specialist in informatica Proiectant sisteme informatice Administrator de reţea de calculatoare Administrator baze de date Programator de sistem informatic Inginer de sistem software Manager proiect informatic Specialist în domeniul proiectării asistate pe calculator Specialist în proceduri si instrumente de securitate a sistemelor informatice Administrator de reţea de telefonie VOIP Consultant in Informatica Profesor Grupa majora 2 - Specialişti cu ocupaţii intelectuale si ştiinţifice Subgrupa majora 21 - Fizicieni, matematicieni si ingineri


Principalele discipline studiate

Capacitatea absolventului de a practica, la nivel de înaltă competenţă, activităţi specifice domeniului de studii, prin utilizarea cunoştinţelor, experienţei în profesie, calităţilor psihologice şi trăsăturilor de personalitate implicate în realizarea sarcinilor încredinţate. Aptitudinile de execuţie manifestate prin: - capacitatea de a înţelege conţinutul sarcinii - concretizarea şi particularizarea a ceea ce este abstract şi general - pregătire şi experienţă Aptitudinile organizatorice pentru propria activitate, care presupun: - acurateţe în gândire - spirit de ordine şi disciplină - promptitudine, consecvenţă şi fermitate în exercitarea profesiei 3.1.3. Alte aptitudini specifice domeniului de specializare: - negocierea, contractarea şi derularea de afaceri, potrivit mandatelor încredinţate - capacitatea de lucru în echipă şi de asumare a riscurilor - capacitatea de a utiliza cunoştinţele acumulate în situaţii noi, nepredictibile şi complexe - spirit de iniţiativă în rezolvarea problemelor practice - aptitudini organizatorice - creativitate - spirit inovator şi inventivitate. - curaj în abordarea unor teme care depăşesc nivelul actual de cunoştinţe în informatică .


Aspecte privind practica profesională

• Capacitatea de a crea modele şi a elabora teorii pe baza studiilor proprii efectuate. • Valorificarea ideilor şi conceptelor proprii la nivelul unor studii practice şi demonstrative. Capacitatea de sintetizare şi interpretare a unui set de informaţii, de rezolvare a unor probleme de bază şi de evaluare a concluziilor posibile • Capacitatea de sinteza a informaţiilor privind selectarea aspectelor importante pentru elaborarea studiilor informatice. • Capacitatea de sintetizare a informaţiilor prin sumarizarea lor la nivelul unor articole publicate în presa ştiinţifică. . Analiza independentă a unor probleme şi capacitatea de a comunica şi a demonstra soluţiile alese • Capacitatea de a susţine propriile proiecte prin demonstraţii practice şi soluţii concrete. Iniţiativa în analiza şi rezolvarea de probleme • Capacitatea de identificare şi structurare a informaţiilor • Capacitatea de utilizare interdisciplinară a teoriilor şi modelelor specifice


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Sisteme electronice inteligente avansate 0 1
Durată studii

4 semestre


Scurtă prezentare a programului

Competente Transversale T1. Colectarea şi interpretarea datelor relevante din domeniul electronicii sistemelor inteligente pentru identificarea şi aplicarea eficienta a acestora în procesul de proiectare. T2. Selectarea, sintetizarea si evaluarea comparativă a teoriilor, modelelor, tehnicilor si metodelor din domenii diverse ale electronicii. T3. Rezolvarea problemelor prin integrarea surselor de informaţii complexe din domeniul aprofundat si domeniile conexe. T4. Dezvoltarea rapidă de programe optime, orientate pe aplicaţie, utilizând diverse pachete software T5. Demonstrarea de abilităţi de comunicare interdisciplinară, organizare şi management al lucrului în echipă. T6. Abilităţi critice, inovatoare si de cercetare, coroborate cu identificarea propriilor necesităţi de învăţare si formare.


Aspecte privind practica profesională

Competente specifice A.Proiectare SA1. Proiectarea si testarea circuitelor integrate analogice, digitale si hibride SA2. Proiectarea sistemelor micro-electromecanice SA3. Proiectarea convertoarelor de date SA4. Proiectarea aplicaţiilor folosind microcontrolere plc, fpga SA5. Proiectarea sistemelor tip mixed signal si soc SA6. Proiectarea de aplicaţii software pentru comunicaţii şi electronica industrială folosind tehnologii inteligente B.Realizare/ dezvoltare SB1. Programarea sistemelor electronice inteligente SB2. Dezvoltarea de aplicatii software- instrumente specifice dezvoltarii aplicatiilor din domeniul electronicii aplicate SB3. Prelucrarea semnalelor complexe (voce, date, text, imagini), cu criptare, compresie C.Testare SC1. Modelarea, implementarea, testarea, utilizarea şi întreţinerea: sistemelor de comunicaţii (radio, microunde, fibră optică), reţelelor de radiodifuziune şi comunicaţii mobile,reţelelor locale şi de arie largă pentru acces la internet SC2. Dezvoltarea de aplicaţii software pentru comunicaţii, folosind tehnologii web si multimedia specifice activitatii de testare D.Management proiect SD1. Planificarea şi managementul proiectelor de electronica aplicata SD2. Instrumente si metode asigurarea calitatii SD3. Ingineria traficului de comunicatii


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Evaluarea, monitorizarea şi auditul mediului 0 1
Durată studii

4 semestre


Scurtă prezentare a programului

Programul de masterat Evaluarea, monitorizarea și auditul mediului a fost propus și structurat pornind de la premisa că în contextul dezvoltării durabile a societăţii moderne, educaţia în domeniul mediului a devenit o prioritate și se constituie ca o activitate complexă. Organizarea procesului de instruire la nivel de masterat se bazează pe aprofundarea cunoştinţelor şi obţinerea de competenţe suplimentare în domeniul Ingineria Mediului, pregătind absolvenţii de la ciclul de licenţă. Programul de masterat Evaluarea, monitorizarea și auditul mediului urmăreşte completarea pregătirii absolvenților prin crearea de repere realiste pentru aplicarea şi interpretarea informaţiilor tehnice, tehnologice şi economice dobândite în studiile de licenţă în domeniul ingineriei mediului, la specializările din cadrul facultăţii, dar şi la specializări înrudite pentru absolvenţii altor facultăţi. Menirea acestui program de învăţământ de masterat este să formeze competenţe profesionale pentru o gamă variată de solicitări pe care instituţiile de mediu, cercetarea în domeniu, învăţământul şi mediul economic le pretind viitorilor specialişti. Concret, misiunea specializării Evaluarea, monitorizarea și auditul mediului are următoarele obiective: a) asigurarea pregătiri de specialişti cu competențe superioare, în acord cu direcţiile actuale şi de perspectivă în domeniul ingineriei mediului, asigurarea nivelului înalt de pregătire a studenţilor, în acord cu standardele naţionale şi internaţionale, înzestrarea lor cu cunoştinţele şi capacităţile necesare integrării active şi eficiente în profesiune şi în viaţa socială, prin realizarea unui învăţământ formativ, modern, centrat pe studenţi şi orientat pragmatic c nevoile reale ale şcolii româneşti și cerințele pieției muncii. b) perfecţionarea şi modernizarea continuă a procesului de învăţământ, prin adaptarea planurilor de învăţământ, a programelor analitice şi a metodologiei de predare la cerinţele de schimbare ale societăţii româneşti şi ținînd cont de exigențele învățământului de profil din Uniunea Europenă; c) lărgirea relaţiilor de cooperare interuniversitară cu instituţii de învăţământ superior şi cercetare din ţară şi străinătate şi integrarea activă în programele europene de cooperare academică, permanentizarea cooperării cu instituţiile de învăţământ şi cultură din Alba Iulia şi din zonă, prin participarea masteranzilor la programe didactice comune, schimburi ERASMUS PLUS etc. d) asigurarea dezvoltării și perfecţionării personalului tehnic din domeniu în funcție de necesitățile pieței muncii; e) conectarea învăţământului cu cercetarea ştiinţifică, antrenarea masteranzilor în elaborarea de proiecte și studii pe temele actuale din domeniu, realizarea de programe de cercetare în domeniul Științe inginerești orientate spre temele fundamentale şi spre priorităţile actuale ale dezvoltării proceselor şi sistemelor şi a integrării europene a programelor de formare. Prin curricula programului de master Evaluarea, monitorizarea și auditul mediului sunt asigurate competeneţe generale şi transversale ce permit o flexibilitate ridicată în alegerea parcursului profesional post-masterat. Dintre acestea menționăm: - Elaborarea de studii pentru protecţia mediului (raport de mediu, raport privind impactul asupra mediului, bilanţ de mediu, raport de amplasament, studiu de evaluare adecvată, audit si certificare de mediu, expertize studii de caz, studii de fezabilitate, de impact, de oportunitate aferente unor lucrari de investitii/dezvoltare/modernizare. - Colectarea, prelucrarea, analiza, validarea şi interpretarea datelor de mediu, obţinute prin diferite metode şi tehnici (observaţii de teren, sondaje, măsurători ale parametrilor de mediu, metode statistice, modelare matematica, tehnici GIS etc.). - Participarea la procesul de implementare a sistemelor de management de mediu în unităţi economice şi administrative. - Coordonarea de studii pentru protecţia mediului, în acord cu cerinţele dezvoltării durabile, care să evidenţieze soluţiile şi alternativele viabile ecologic, economic şi social. - Dezvoltarea de strategii, politici şi planuri de reconstrucţie ecologică, dezvoltare durabilă, protecţie şi conservare a mediului ori peisajului (planuri de management, planuri de acţiune pentru mediu, strategii de dezvoltare durabilă, studii de evaluare a stării peisajului, analiza și evaluarea mediului pentru diferite documentaţii de urbanism şi amenajare a teritoriului). - Executarea responsabilă a sarcinilor profesionale, în condiţii de autonomie restrânsă şi asistenţă calificată, aplicând strategii de muncă eficientă şi responsabilă. - Familiarizarea cu rolurile şi activităţile specifice muncii în echipă şi distribuirea de sarcini pentru nivelurile subordonate. -Utilizarea eficientă a resurselor şi tehnicilor de învăţare pentru dezvoltarea personală şi profesională si cunoasterea la nivel mediu a cel putin unei limbi straine de circulatie internationala. Planul de învățământ propus este similar cu cele ale unor programe de masterat din Europa, precum “Environmental Monitoring and Analysis” - Aberystwyth University (Anglia), “Environmental Impact Assessment & Management” – University of Manchester (Anglia), „Environmental Pollution and Monitoring” - Brunel University London (Anglia), „Environmental Monitoring and Pollution Assessment”- University of Trier (Germania).


Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Expert ecolog - 213301 Ecolog - 213305 Consilier ecolog – 213308 Corespondenta ISCO 08 - 2133 - Environmental protection professionals


Principalele discipline studiate

Bilanțul și evaluarea de mediu pentru planuri și programe, Monitorizarea integrata a mediului, Dezvoltarea durabilă și managementul costurilor de mediu, Analiza și evaluarea ciclului de viață al produselor, Prevenirea și controlul integrat al poluării industrial, Politici, institutii si strategii de mediu, Managementul integrat al deșeurilor, Analiză spațială şi cartografie environmentală, Evaluarea potențialului surselor de energie nepoluante, Modelarea și simularea poluării mediului, Audit și certificare de mediu, Evaluarea adecvată și managementul ariilor protejate, Audit și certificare energetică a construcțiilor, Concepția clădirilor cu impact redus asupra mediului, Evaluarea si managementul riscurilor substanțelor periculoase, Sisteme inteligente distribuite pentru evaluarea și managementul mediului, Managemenul proiectelor de mediu


Aspecte privind practica profesională

În cadrul programului de practica, ce se desfasoara pe parcursul semestrului 2 (6ore/ saptamana), masteranzii au posibilitatea de a efectua practica profesionala la institutii publice si private în baza acordurilor de practica semnate între universitates si înstitutiile de profil: Agenţia de Protecţia Mediului Alba, Garda de Mediu Alba, Administrații publice locale, Regii de apă şi canal, Companii multinaționale (REXROTH BOSCH, WCST, STAR TRANSMISSION, TRANSAVIA, SUPREMIA, IPEC, APULUM, SEWS etc.), Compania „Apele Române”, Staţii de tratarea apelor și stații de epurare a apelor reziduale.


Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Absolventii programului de master isi pot continua studiile la nivel de doctorat in domeniul INGINERIA MEDIULUI la universitatile din tara.


Oportunități de angajare pe piața muncii

Agenţii de Protecţia Mediului Garda de Mediu Administrații publice locale Regii de apă şi canal Companii multinaționale (REXROTH BOSCH, WCST, STAR TRANSMISSION, TRANSAVIA, SUPREMIA, IPEC, APULUM, SEWS etc.). Compania „Apele Române” Staţii de tratarea apelor și stații de epurare a apelor reziduale Laboratoare de cercetare în domeniul protecţiei mediului Laboratoare de analize de mediu .


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Facultatea de Drept și Științe Sociale
Specializare Subvenționat cu bursă Subvenționat fără bursă
Instituţii de drept privat 0 1
Durată studii

2 semestre


Scurtă prezentare a programului

Misiunea programului de master este instruirea masteranzilor în domeniul dreptului privat specific instituţiilor aparținând ramurilor dreptului privat şi dezvoltarea cercetării ştiinţifice, centrată pe aceste domenii. Prin programul de master cursanţii au posibilitatea de a se perfecţiona şi specializa în domeniile menţionate. În condiţiile dezvoltării sectorului privat în ţara noastră, programul de master îşi propune formarea şi dezvoltarea de abilităţi specifice masteranzilor în utilizarea instrumentarului teoretic şi practic al dreptului. Programul de master vizează, pe de o parte, familiarizarea masteranzilor cu domeniul complex al dreptului privat în condiţiile aderării la Uniunea Europeană. Pe de altă parte, prin programul de master se intenţionează familiarizarea masteranzilor cu aspectele activităţilor de cunoaştere, imperios necesare pentru specialişti la toate nivelele ierarhice. Pentru îndeplinirea misiunii programului de master, instituţia de învăţământ îşi propune următoarele obiective generale: - implicarea instituţiei de învăţământ superior în formarea de specialişti în domeniul dreptului privat prin oferta educaţională pe un segment important al vieţii private , acela al entităţilor de tip privat; - adaptarea continuă a acestei forme de educaţie la necesităţile reale ale pieţei muncii din România şi Uniunea Europeană şi compatibilizarea programelor de studii cu cele din centre universitare din ţară şi străinătate; - crearea de legături informaţionale permanente între instituţia de învăţământ şi mediul practic, în speţă instituţiile publice şi private, pentru ale căror nevoi programul de master pregăteşte specialişti.


Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

expert jurist – 261903, consilier de probațiune – 261921, cercetător în domeniul științelor juridice – 261915. Cod calificare conform ESCO (European Skills/Competences, Qualifications and Occuptions) https://ec.europa.eu/esco/portal/occupation – ISCO-08 code 2619 - Legal professionals not elsewhere classified, 2612 – Judges, 2611 – Lawyers.


Aspecte privind practica profesională

a. În domeniul activităţii didactice: - transmiterea către masteranzi a cunoştinţelor de specialitate, specifice domeniilor abordate, aprofundarea şi completarea cunoştinţelor dobândite anterior, necesare obţinerii unui grad ridicat de calificare, aşa încât absolvenţii să fie capabili să acţioneze şi în funcţii decizionale; - formarea de deprinderi şi abilităţi, care să permită absolvenţilor aplicarea cunoştinţelor şi realizarea de activităţi profesionale în domeniul dreptului privat; - formarea la nivel individual, de competenţe generale (de cunoaştere, funcţional-acţionale) şi de specialitate specifice domeniul dreptului privat şi public, dobândirea cunoştinţelor de specialitate într-un sistem operaţional care să asigure masteranzilor competenţa profesională; - formarea masteranzilor pentru lucru în echipă. b. În domeniul activităţii de cercetare: - asigurarea unui cadru optim de studiu şi cercetare pentru masteranzi, prin oferirea de cursuri şi lucrări aplicative de înaltă ţinută academică, precum şi printr-o bogată bază materială şi de documentare; - atragerea masteranzilor în programele de cercetare ale Catedrei de Drept şi ale Facultăţii de Drept şi Ştiinţe Sociale; - valorificarea rezultatelor cercetării masteranzilor şi a cadrelor didactice implicate, prin publicarea acestora în reviste de specialitate şi participarea la manifestări ştiinţifice; - valorificarea rezultatelor cercetării în contextul socio-juridic şi dezvoltarea caracterului aplicativ al acestora. c. În domeniul activităţii de pregătire continuă: - atragerea în cadrul procesului de învăţământ a practicienilor cu o recunoscută competenţă şi experienţă.


Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Prin încadrarea specializării în cadrul studiilor universitare de masterat, instituţia de învăţământ are oportunitatea de a lansa o filieră de formare atractivă şi consistentă în domeniul dreptului. Prezentul program de master propus este credibil şi relevant pentru piaţa muncii, aspect care va conferi programului continuitate. Prin includerea în programul de master a unei varietăţi suficiente de cursuri opţionale, masteranzii au posibilitatea de a-şi construi traiectoria ştiinţifico-profesională adecvată dezvoltării lor profesionale şi pregătirii pragmatice pentru a face faţă solicitărilor viitorului lor profesional. De asemenea, prin componenta de cercetare ştiinţifică propusă, masteratul este faza premergătoare studiilor doctorale în domeniu, ceea ce conferă programului perspective de continuitate pentru acei masteranzi care vor accede şi la ciclul III al studiilor universitare.


Oportunități de angajare pe piața muncii

Conform calificărilor și profesiilor la absolvire enunțate.


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Ştiinţe penale şi criminalistică 0 1
Durată studii

2 semestre


Scurtă prezentare a programului

Misiunea programului de master este instruirea masteranzilor în domeniul dreptului public specific instituţiilor dreptului penal și ale criminalisticii şi dezvoltarea cercetării ştiinţifice, centrată pe aceste domenii. Prin programul de master cursanţii au posibilitatea de a se perfecţiona şi specializa în domeniile menţionate. Programul de master îşi propune formarea şi dezvoltarea de abilităţi specifice masteranzilor în utilizarea instrumentarului teoretic şi practic al dreptului din domeniile vizate. Programul de master vizează, pe de o parte, familiarizarea masteranzilor cu domeniul complex al dreptului public, în condiţiile aderării la Uniunea Europeană. Pe de altă parte, prin programul de master se intenţionează familiarizarea masteranzilor cu aspectele activităţilor de cunoaştere, imperios necesare pentru specialişti la toate nivelele ierarhice. Pentru îndeplinirea misiunii programului de master, instituţia de învăţământ îşi propune următoarele obiective generale: - implicarea instituţiei de învăţământ superior în formarea de specialişti în domeniul dreptului penal și criminalisticii, prin oferta educaţională pe un segment important al vieţii publice; - adaptarea continuă a acestei forme de educaţie la necesităţile reale ale pieţei muncii din România şi Uniunea Europeană şi compatibilizarea programelor de studii cu cele din centre universitare din ţară şi străinătate; - crearea de legături informaţionale permanente între instituţia de învăţământ şi mediul practic, în speţă instituţiile publice, pentru ale căror nevoi programul de master pregăteşte specialişti; - dezvoltarea activităţilor de cercetare ştiinţifică juridică, centrată pe domeniul public şi implicit, instruirea iniţială a viitorilor doctoranzi în aceste domenii de studiu.


Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Calificări/oportunități: expert criminalist – 261902, expert jurist – 261903, expert prevenire și combatere a corupției – 261920.


Principalele discipline studiate

Principalele discipline studiate sunt, conform planului de învățământ: Instituții de drept penal, Criminalitatea informatică, Audit și control intern, Instituții procesual penale, Tehnici și metodologii moderne de identificare, Etică și integritate academică, Infracțiuni economice.


Aspecte privind practica profesională

Masteratul este unul profesional, urmărind împletirea cunoștințelor teoretice cu cele practice. În ambele semestre ale anului de studii de masterat se desfășoară câte o săptămână de practică de specialitate. De asemenea, pe parcursul semestrelor se realizează și obiective aplicative, în special în cadrul activităților de seminar.


Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Prin încadrarea specializării în cadrul studiilor universitare de masterat, instituţia de învăţământ are oportunitatea de a lansa o filieră de formare atractivă şi consistentă în domeniul dreptului. Prezentul program de master propus este credibil şi relevant pentru piaţa muncii, aspect care va conferi programului continuitate. Prin includerea în programul de master a unei varietăţi suficiente de cursuri opţionale, masteranzii au posibilitatea de a-şi construi traiectoria ştiinţifico-profesională adecvată dezvoltării lor profesionale şi pregătirii pragmatice pentru a face faţă solicitărilor viitorului lor profesional. De asemenea, prin componenta de cercetare ştiinţifică propusă, masteratul este faza premergătoare studiilor doctorale în domeniu, ceea ce conferă programului perspective de continuitate pentru acei masteranzi care vor accede şi la ciclul III al studiilor universitare.


Oportunități de angajare pe piața muncii

Conform calificăriilor și profesiilor enunțate.


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Asistenţă managerială şi administrativă 0 1
Durată studii

4 semestre


Scurtă prezentare a programului

Misiunea programului de master este instruirea masteranzilor în domeniul administraţiei, juridic, economic şi social specific instituţiilor şi dezvoltarea cercetării ştiinţifice, centrată pe aceste domenii. Prin programul de master cursanţii au posibilitatea de a se perfecţiona şi specializa în domeniile menţionate. În condiţiile dezvoltării sectorului public şi privat în ţara noastră, programul de master îşi propune formarea şi dezvoltarea de abilităţi specifice masteranzilor în utilizarea instrumentarului teoretic şi practic al administraţiei. Programul de master vizează, pe de o parte, familiarizarea masteranzilor cu domeniul complex al administraţiei, în condiţiile aderării la Uniunea Europeană. Pe de altă parte, prin programul de master se intenţionează familiarizarea masteranzilor cu aspectele activităţilor de cunoaştere, imperios necesare pentru specialişti la toate nivelele ierarhice.


Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Calificări/oportunități: asistent director/responsabil de funcțiune – 243217, purtător de cuvânt – 243206, specialist protocol și ceremonial – 243204.


Principalele discipline studiate

Principalele discipline studiate la programul de masterat sunt: Dreptul economiei digitale, Strategii manageriale, Procesul civil – faza executării silite a hotărârii judecătorești, Decizii optime în administrația publică, Soluții de lege lata și tendințe de lege ferenda în materia răspunderii civile, Metode cantitative în administrație, Activități de Carte Funciară și publicitate mobiliară, Instituții europene, Etică și integritate academică, Comunicare europeană, Guvernare participativă, Audit intern, Administrația publică locală din România și țările comunitare, Contracte în sectorul public și privat, Parteneriatul public și privat, Marketingul serviciilor publice.


Aspecte privind practica profesională

Pentru îndeplinirea misiunii programului de master, instituţia de învăţământ îşi propune următoarele obiective generale: - implicarea instituţiei de învăţământ superior în formarea de specialişti în domeniul administraţiei specific instituţiilor publice şi agenţilor economici, prin oferta educaţională pe un segment important al vieţii publice şi private , acela al entităţilor de tip privat; - adaptarea continuă a acestei forme de educaţie la necesităţile reale ale pieţei muncii din România şi Uniunea Europeană şi compatibilizarea programelor de studii cu cele din centre universitare din ţară şi străinătate; - crearea de legături informaţionale permanente între instituţia de învăţământ şi mediul practic, în speţă instituţiile publice şi private, pentru ale căror nevoi programul de master pregăteşte specialişti; - dezvoltarea activităţilor de cercetare ştiinţifică juridică, centrată pe domeniile privat şi public şi implicit, instruirea iniţială a viitorilor doctoranzi în aceste domenii de studiu. Programul de master propus urmăreşte îndeplinirea următoarelor obiective specifice, detaliate astfel: a. În domeniul activităţii didactice: - transmiterea către masteranzi a cunoştinţelor de specialitate, specifice domeniilor abordate, aprofundarea şi completarea cunoştinţelor dobândite anterior, necesare obţinerii unui grad ridicat de calificare, aşa încât absolvenţii să fie capabili să acţioneze şi în funcţii decizionale; - formarea de deprinderi şi abilităţi, care să permită absolvenţilor aplicarea cunoştinţelor şi realizarea de activităţi profesionale în domeniul administraţiei; - formarea la nivel individual, de competenţe generale (de cunoaştere, funcţionalacţionale) şi de specialitate specifice domeniul administraţiei, dobândirea cunoştinţelor de specialitate într-un sistem operaţional care să asigure masteranzilor competenţa profesională; - formarea masteranzilor pentru lucru în echipă. b. În domeniul activităţii de cercetare: - asigurarea unui cadru optim de studiu şi cercetare pentru masteranzi, prin oferirea de cursuri şi lucrări aplicative de înaltă ţinută academică, precum şi printr-o bogată bază materială şi de documentare; - atragerea masteranzilor în programele de cercetare ale Catedrei de Drept şi ale Facultăţii de Drept şi Ştiinţe Sociale; - valorificarea rezultatelor cercetării masteranzilor şi a cadrelor didactice implicate, prin publicarea acestora în reviste de specialitate şi participarea la manifestări ştiinţifice; - valorificarea rezultatelor cercetării în contextul administrativ-juridic şi dezvoltarea caracterului aplicativ al acestora. c. În domeniul activităţii de pregătire continuă: - atragerea în cadrul procesului de învăţământ a practicienilor cu o recunoscută competenţă şi experienţă.


Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Prin încadrarea specializării în cadrul studiilor universitare de masterat, instituţia de învăţământ are oportunitatea de a lansa o filieră de formare atractivă şi consistentă în domeniul administrației publice. Prezentul program de master propus este credibil şi relevant pentru piaţa muncii, aspect care va conferi programului continuitate. Prin includerea în programul de master a unei varietăţi suficiente de cursuri opţionale, masteranzii au posibilitatea de a-şi construi traiectoria ştiinţifico-profesională adecvată dezvoltării lor profesionale şi pregătirii pragmatice pentru a face faţă solicitărilor viitorului lor profesional. De asemenea, prin componenta de cercetare ştiinţifică propusă, masteratul este faza premergătoare studiilor doctorale în domeniu, ceea ce conferă programului perspective de continuitate pentru acei masteranzi care vor accede şi la ciclul III al studiilor universitare.


Oportunități de angajare pe piața muncii

Conform calificărilor și profesiilor la absolvire enunțate.


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Proiectarea şi managementul serviciilor sociale şi de sănătate 0 1
Durată studii

4 semestre


Scurtă prezentare a programului

Programul de master este destinat pregătirii specialiștilor din domeniul social și medical dar și din alte domenii pentru funcții de management în concordanță cu competențele cerute de o astfel de poziție, în principal acelea de a ști să planifice, să organizeze, să coordoneze și să controleze activitățile dintr-un domeniu aflat în atenția politicilor sociale și medicale.


Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

1. Manager de proiect; 2. Manager îmbunătățire procese; 3. Manager de inovare;


Principalele discipline studiate

Proiectarea serviciilor sociale la nivel de comunitate, Cercetarea-acţiune participativă in domeniul serviciilor sociale şi de sănătate, Analiza datelor în serviciile sociale şi de sănătate, Deontologia profesiilor sociale și medicale, Comunicare în organizațiile sociale și de sănătate, Leadership organizational, Sistemul serviciilor de sănătate, Management financiar, Managementul proiectelor.


Aspecte privind practica profesională

Sunt prevăzute două stagii de practică, în anul I și în anul II. Practica se realizează la angajatori din domeniu, ONG-uri reputate (Speromax, Filantropia ortodoxă Alba Iulia, Caritas, Sprijiniți copiii) și instituții publice (Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba, Direcția Regională de Statistică Alba, Agenția Județeană de Ocuparea Forței de Muncă și Șomaj Alba, Agenția Regională de Dezvoltare Centru).


Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Absolvenții noștri pot continuă studiile la nivel de doctorat la cele patru școli doctorale ale Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia sau la școlile de doctorat din alte centre universitare în special în domeniul sociologie.


Oportunități de angajare pe piața muncii

Absolvenții se pot angaja sau pot promova pe posturi de manageri la instituții/ firme sociale sau de sănătate.


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Dezvoltarea şi managementul resurselor umane 0 1
Durată studii

4 semestre


Scurtă prezentare a programului

Programul de studii universitare de masterat are misiunea de a pregăti specialişti în domeniile dezvoltării resurselor umane pe bază de programe şi proiecte, managementului resurselor umane şi managementului proiectelor de dezvoltare a resurselor umane. Necesarul de specialişti în acest domeniu pe ansamblul ţării este de ordinul miilor, iar pentru Regiunea VII de Dezvoltare Centru poate fi apreciat, pentru o primă instanţă, la cel puţin o sută de specialişti anual, atât pentru nevoile sectorului public cât şi pentru sectorul privat, mai ales în condiţiile în care dezvoltarea resurselor prin programele europene va fi şi mai extinsă pe viitor. La nivel organizaţional, în afara finanţării europene, dezvoltarea resursei umane se face tot mai mult în baza unor strategii, programe şi proiecte specifice, care sunt externalizate sau nu, externalizarea deschizând drumul spre profesiile liberale în domeniul resurselor umane.


Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

1. Specialist resurse umane 2. Analist recrutare/integrare salariați 3. Inspector de specialitate forță de muncă și șomaj


Principalele discipline studiate

Leadership organizațional, Salarizarea personalului, Fundamentele psihosociologice ale resursei umane, Recrutarea și motivarea resurselor umane, Comunicare organizațională, Parteneriat public-privat în dezvoltarea resurselor umane, Legislație aplicată în domeniul dezvoltării și managementului resurselor umane, Managementul carierei.


Aspecte privind practica profesională

Sunt prevăzute 2 stagii de practică, în anul I și în anul II, iar practica se realizează la mari angajatori din domeniu, inclusiv firmele Bosch S.A. Romania, Azets, Transavia, , ONG-uri reputate (Speromax, Filantropia ortodoxă Alba Iulia, Caritas, Sprijiniți copiii), dar și în cadrul unor administrații publice locale (primăria Alba Iulia, primăria Blaj, primăria Abrud, primăria Sebeș, primăria Deva etc.) sau instituții publice (Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba, Direcția Regională de Statistică Alba, Agenția Județeană de Ocuparea Forței de Muncă și Șomaj Alba, Agenția Regională de Dezvoltare Centru).


Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Absolvenții noștri pot continuă studiile la nivel de doctorat la cele patru școli doctorale ale Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia sau la școlile de doctorat din alte centre universitare în special în domeniul sociologie.


Oportunități de angajare pe piața muncii

-Specialiști în resurse umane la o gamă variată de instituții publice, firme, ONG-uri; -Analist recrutare/integrare salariați, în special la firme de consultanță, birouri de personal salarizare etc. -Inspector de specialitate forță de muncă și șomaj la agenții publice și private de gestiune a forței de muncă.


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Facultatea de Teologie Ortodoxă
Specializare Subvenționat cu bursă Subvenționat fără bursă
Teologie comparată 0 1
Durată studii

4 semestre


Scurtă prezentare a programului

• Formarea de personal clerical și neclerical specializat în înțelegerea, analiza și interpretarea științifică a fenomenului religios; • Obiectivele programului: • formarea deprinderilor de investigare științifică a diferitelor forme de manifestare socio-religioase a principalelor tradiții confesionale creștine, în contextul istoriei și tradiției lor sociale, culturale și artistice; angajarea unui dialog interreligios și interrconfesional public, fundamentat pe principii și valori comune pentru cultivarea înțelegerii, respectului și diversității religioase într-o societate pluralistă; promovarea valorilor evanghelice într-o angajare pozitivă, comparativă și euristică față de valorile celorlalte confesiuni creștine, într-o analiză critică și reflexivă fată de propria credință, în special a celei Ortodoxe.


Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

COR: 2636 • Specialisti in religie, în special în domeniul cercetării teologiei ortodoxe în raport cu celelalte confesiuni creștine; COR: 231 (condiționat de absolvirea modulului psihopedagogic, nivel 11 ) • Pregătește specialiști în predarea Religiei și a Istoriei Religiilor; Profesori pentru învățământul secundar și universitar


Principalele discipline studiate

Geopolitica religioasă: Islam, Iudaism şi Creştinism în dialog; Mesajul doctrinar al icoanei pentru mileniul al treilea dintr-o perspectivă interconfesională; Religie si politica in Romania interbelica. Perspectiva comparata; Mistică și mistagogie în leitourghia Răsăritului creștin; Etica şi morala la profeţii mari: context istoric si contemporaneitate; Teme teologice în dialogul ecumenic contemporan. Evaluări și perspective; Catehismele moderne şi confesionalismul; Privire comparată asupra tradiţiilor ascetice, mistice şi liturgice din orientul creştin (bizantini, armeani, copţi, etiopieni, sirieni și latini.


Aspecte privind practica profesională

Practica se efectuează comasat după încheierea activităților didactice directe din semestrul al II-lea. Practica pentru studenţii înmatriculaţi la programe de master de cercetare se va desfășura, pe cât posibil, în unităţi de cercetare ştiinţifică, în centrele de cercetări şi în laboratoare de cercetare UAB. Colocviul de practică va avea loc în ultima săptămână a lunii septembrie.


Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Şcoala Doctorală de Teologie, prin cei 11 conducători de doctorat şi prin programele de studiu aferente, acoperă o vastă arie de cercetare, de la teologie sistematică şi bioetică (istoria şi filosofia religiilor, dogmatică, morală, etica vieţii), la teologia practică (liturgică, muzică, omiletică şi catehetică).


Oportunități de angajare pe piața muncii

Rata de angajare la finalul studiilor este ridicată. Acest lucru este posibil având în vedere puterea de absorbție în acest domeniu prin structurile de profil: Arhiepiscopii, Episcopii, Protopoiate, Parohii, Inspectorate Școlare, ONG-uri, unde s-a identificat o nevoie crescută de resursă umană.


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Mediere interculturală şi interreligioasă 0 1
Durată studii

4 semestre


Scurtă prezentare a programului

Formarea de specialiști în domeniul medierii și al dialogului interconfesional și interreligios; înțelegerea, analiza și luarea deciziilor juste pentru dialogul ecumenic > Obiectivele programului: Formarea deprinderilor de investigare științifică, sine ira et studio, a proceselor de interculturalitate și interreligiozitate ținând cont de codul privind deontologia și etica profesională Angajarea dialogului interconfesional și interreligios pentru cultivarea înțelegerii, respectului și diversității religioase într-o societate multi-etnică/confesională/religioasă Promovarea valorilor universale, comune tuturor religiilor: lupta împotriva discriminării, egalitatea de șanse, promovarea vieții prin limitarea oricăror tipologii de violentă, construcția unei viziuni pozitive pacifist-integratoare a lumii.


Calificări și profesii la absolvire (conform Clasificării ocupațiilor din Romania)

Formarea de personal specializat în domeniul medierii și al dialogului interconfesional și interreligios; specialiști în rezolvarea conflictelor; consilier mediator; consilier școlar COR: 231 Pregătește specialiști în predarea Religiei și a istoriei Religiilor; Profesori2 pentru învățământul secundar și universitar.


Principalele discipline studiate

Etica vieţii în contextul societăţii de consum; Consilierea pastorală şi natura relaţiilor interumane: de la conflict la comuniune; Probleme actuale în procesul de mediere interculturală și interreligioasă și rădăcinile acestora; Muzica religioasă- arta de transformare a conflictului în comuniune; Biserica si statul bizantin - intre dialog, conflict si diplomatie; Direcţii şi curente în patristica comparată: Occident & Orient; Sociologia religiilor: obiectivări ale Sacrului în antropologia social; Cosmologia din perspectiva dialogului ecumenic; Teologia interculturala si ecumenismul; Religie şi violenţă la început de mileniu şi răspunsul unei teologii autentic agapice; Fundamentări culturale, istorice şi legislative ale medierii bisericeşti; Antropologia ortodoxă în dialogul misionar contemporan: holocaust, incinerare și ecoteologie.


Aspecte privind practica profesională

Practica se efectuează comasat după încheierea activităţilor didactice directe din semestrul al II-lea. Practica pentru studenţii înmatriculaţi la programe de master profesional se poate efectua în instituţiile şi organizaţiile în care sunt încadraţi în muncă masteranzii (dacă îşi desfăşoară activitatea în domeniul programului de masterat sau dacă organizaţia respectivă are departamente în domeniul programului de masterat) sau, în situaţia în care nu au un loc de muncă, în organizaţii din domeniu.


Posibilități de continuare a studiilor (masterat, doctorat)

Şcoala Doctorală de Teologie, prin cei 11 conducători de doctorat şi prin programele de studiu aferente, acoperă o vastă arie de cercetare, de la teologie sistematică şi bioetică (istoria şi filosofia religiilor, dogmatică, morală, etica vieţii), la teologia practică (liturgică, muzică, omiletică şi catehetică).


Oportunități de angajare pe piața muncii

Rata de angajare la finalul studiilor este ridicată. Acest lucru este posibil având în vedere puterea de absorbție în acest domeniu prin structurile de profil: Arhiepiscopii, Episcopii, Protopoiate, Parohii, Inspectorate Școlare, ONG-uri, unde s-a identificat o nevoie crescută de resursă umană.


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login

Muzică religioasă şi folclor muzical 0 1
Durată studii

4 semestre


Creează cont și înscrie-te acum sau dacă ai cont deja Login